Restaurang i Kalmar ökar omsättningen med över 300 procent genom foodora

Restaurang i Kalmar ökar omsättningen med över 300 procent genom foodora

Pizzeria Oxen, beläget i hjärtat av Kalmar, har nått nya höjder med en imponerande omsättningsökning på över 300 procent, tack vare sitt samarbete med handelsplattformen foodora.

Sedan Pizzeria Oxen började samarbeta med foodora har försäljningen skjutit i höjden. Denna framgång är ett bevis på pizzerians kvalitet och förmåga att anpassa sig till förändringar på marknaden. Det har gjort det möjligt för pizzerian att nå en bredare kundkrets, vilket har bidragit till omsättningen.

- Vi är otroligt glada över att se denna fantastiska tillväxt. Samarbetet med foodora har inte bara ökat vår försäljning, utan också gett oss möjligheten att nå ut till fler kunder som kan njuta av våra pizzor med snabb hemleverans, säger Ali Tasin, ägare Pizzeria Oxen.

foodoras handelsplattform har spelat en avgörande roll i denna utveckling, med sin smidiga beställningsprocess och snabba leveranser som har gjort det enklare än någonsin för kunderna att få sina favoritpizzor levererade direkt till dörren. Pizzeria Oxen har också utmärkt sig genom att erbjuda ett brett utbud av pizzor med hög kvalitet och färska ingredienser, vilket har bidragit till den ökade efterfrågan.

- Vi ser fram emot att fortsätta vårt framgångsrika samarbete med foodora och utforska nya möjligheter att växa och utvecklas. Vårt mål är alltid att erbjuda våra kunder den bästa möjliga upplevelsen, och detta är ett stort steg i rätt riktning, avslutar Ali Tasin, ägare Pizzeria Oxen.

Datan baseras på försäljningsuppgifter från det första året när restaurangen anslöt sig till foodora och sträcker sig fram till 2024.

foodora är Sveriges ledande q-handelsplattform för last mile delivery. Bolaget grundades 2015 och finns idag runt om i Europa. I Sverige finns foodora på över 350 platser och når över 90 procent av svenskarna med snabb hemleverans.

foodora Sverige består av 6000 anställda, varav 5000 är anställda bud. Snittlönen för cykel och mopedbud är 170 SEK i timmen, de har även kollektivavtal sedan 2021.

För mer information: www.foodora.se