Sweet Baby Ray´s och foodora slår sig samman för att skapa en nationell restaurangkedja

Två av de mest starka namnen inom matvärlden, Sweet Baby Ray's och foodora, går samman i ett spännande partnerskap för att skapa en nationell virtuell restaurangkedja som kommer att leverera de mest utsökta smakupplevelserna till våra hem och kontor. Den nya kedjans namn är, "Sweet Baby Ray's Burger Shack"

Sweet Baby Ray's har länge varit känd för sin prisbelönta BBQ-sås och sin passion för att skapa klassisk amerikansk BBQ-smak på tallrikarna runt om i världen. Nu går de in i en ny era av kulinariska äventyr genom att expandera sin repertoar till hamburgare och andra amerikanska favoriter.

- Vi är glada över att samarbeta med foodora för att ta smakerna från Sweet Baby Ray’s till en bredare publik. Våra kunder har älskat BBQ-såsen i årtionden, och nu är det dags för oss att erbjuda dem en komplett måltidsupplevelse med samma kärlek och hängivenhet till kvalitet som de har kommit att förvänta sig från Sweet Baby Ray's, säger Thomas Ljusberg från Haugen Gruppen.

foodora, en av Sveriges ledande leveransplattformar, har arbetat med att förmedla smakupplevelser till miljontals kunder runt om i landet. Det här partnerskapet är ett naturligt steg för att expandera sitt restaurangnätverk och erbjuda ännu fler alternativ till sina användare.

- Sweet Baby Ray's är ett ikoniskt varumärke med en passion för smaker som matchar vår egen. Genom att kombinera våra resurser och expertis kommer vi att skapa en restaurangkedja som sätter standarden för autentisk amerikansk smak och kvalitet i Sverige, säger Hans Skruvfors, vd foodora

Den nya restaurangkedjan kommer att erbjuda ett brett utbud av hamburgare, från klassiska cheeseburgare till smakrika BBQ-varianter, alla tillagade med Sweet Baby Ray's signatursmaker. Dessutom kommer menyerna att innehålla en rad sidorätter, snacks och dryck för att komplettera måltidsupplevelsen.

På menyn finns det även ett skruvat tillbehör: "The Skruvfors: Bacon & Mac Loaded Wedges", tillägnad foodoras vd Hans Skruvfors.

Partnerskapet mellan Sweet Baby Ray's och foodora markerar början på en spännande resa. De första restaurangerna har redan öppnats i Täby och Tyresö, och målet är att snabbt etablera sig som en nationell virtuell restaurangkedja och erbjuda kunderna den bästa smakupplevelsen.

foodora is today the most popular platform for home delivery in Sweden. The company is located in Europe and is part of the global company Delivery Hero, based in Berlin. foodora Sweden has thousands of connected restaurants and shops on its platform, a number that grows every day.

More information can be found at www.foodora.com