Fora deltar på Systemvetardagen 9 februari

Fora deltar på Systemvetardagen som äger rum onsdagen den 9 februari. Systemvetardagen är en av Sveriges största arbetsmarknadsdagar för it- och systemvetare och en unik mötesplats för studenter och organisationer inom it-branschen. I år är det första gången som Fora deltar.

Systemvetardagen anordnas årligen av studentkåren DISK vid Institutionen för data- och systemvetenskap, Stockholms universitet i Kista. Årets upplaga genomförs i en hybridform som kombinerar en digital mässa med fysiska event och presentationer.

- Systemvetardagen är en möjlighet för oss på Fora att få berätta om det vi jobbar med för att attrahera personer som vill jobba med ny och spännande teknik, berättar Jeanette Nilsson, gruppchef IT på Fora och fortsätter:

- Fora genomför nu en transformation som innebär att vi går från ett traditionellt administrationsbolag till ett modernt digitalt serviceföretag. Under detta arbete behöver vi bygga egen kompetens inom flera områden och vi ser systemvetardagen som viktig för att knyta nya kontakter och som förhoppningsvis kan leda till rekryteringar. Systemvetardagen är också en möjlighet för oss att stärka vårt varumärke för akademiker och även visa att vi är ett bolag med mycket egen it-utveckling.

I Foras digitala monter kan besökare chatta med Foras medarbetare och ta del av information och jobbannonser. Mellan kl.14.15 till 14.45 håller Fora en föreläsning med namnet ”Vägen till Continuous Delivery - Hur en traditionell organisation blir snabbare i sin leverans till kunderna”, som leds av Jeanette Nilsson tillsammans med kollegan, Afshin Mohammadi, gruppchef IT på Fora. Föreläsningen direktsänds på Youtube och är öppen för alla.

Anmälan till Systemvetardagen

Länk till föreläsningen kl.14.15-14.45, ”Vägen till Continuous Delivery - Hur en traditionell organisation blir snabbare i sin leverans till kunderna”