Eva Ottne tillträder som ny HR-chef på Fora.

Eva Ottne blir ny HR-chef på Fora

Eva Ottne börjar som HR-chef på Fora och tar plats i företagets ledningsgrupp. Närmast kommer hon från Almi Företagspartner med HR-ansvar för hela koncernen. Dessförinnan var hon personalchef på Max Hamburgerrestauranger. År 2019 utsågs Eva Ottne till Årets HR-direktör.

- Vi är mycket glada över att Eva Ottne tillträder som HR-chef hos oss. Med sin erfarenhet och kompetens blir hon en stor tillgång i Foras ständiga utvecklingsarbete, säger Marita Odélius Engström, VD på Fora.

Eva Ottne har över 20 års erfarenhet inom HR från olika branscher. Hon har arbetat mycket med att bygga upp värdegrund och affärsstödjande processer inom såväl tjänste- som produktföretag. Ett kvitto för att Evas arbete har uppskattats är priset Årets HR-direktör som hon tilldelades år 2019. Priset delas ut årligen av Universum till de arbetsgivare och personer som sticker ut och har gjort skillnad inom Employer Branding.

Det som lockar Eva till Fora är företagets goda rykte, den omfattande förändringsresan som pågår och Foras uppdrag i samhället, att administrera kollektivavtalade trygghetslösningar för den svenska arbetsmarknaden.

- Jag ser verkligen fram emot att få tillträda en roll som HR-chef hos Fora, ett företag där man värdesätter att medarbetare ska trivas, vilket jag förstått att många gör. Med min mångåriga erfarenhet inom HR, implementation och förändringsarbete ser jag fram emot att kunna bidra till Foras fortsatta utveckling och framgång. Tillsammans bevarar vi det som är bra och fortsätter utveckla där det behövs i nära samarbete med ledningsgrupp och medarbetare, säger Eva Ottne.

Eva Ottne börjar sin tjänst på Fora den 25 oktober 2021.

Fora ett servicebolag som hanterar kollektivavtalade förmåner och guidar företag och deras anställda rätt i sin kollektivavtalade pensions- och försäkringslösning. Genom smarta och prisvärda tjänster bidrar vi till ett tryggare arbetsliv och ett hållbart samhälle. Vi ägs av både Svenskt Näringsliv och LO, och är inte vinstdrivande. Fora är den oberoende valcentralen för Avtalspension SAF-LO. Varje år förmedlar vi cirka 19 miljarder kronor i premier och avgifter. Våra kunder är 235 000 företag och deras anställda. Cirka 3,9 miljoner personer har tjänstepension via Fora. www.fora.se