Forbo Flooring lanserar e-handel i Norden

Forbo Flooring lanserar e-handel i Norden

Med ForbOnline kan du som återförsäljare hitta rätt golv för dina behov 24 timmar om dygnet från din dator, surfplatta eller smartphone. Spara tid och pengar genom att få svar på lagertillgänglighet och uppdaterad information om order, leveranser, fakturor och användbar statistik. När du vill. Var du än är.

ForbOnline är utformad för våra återförsäljare. Den är mycket användarvänlig och enkel att använda utan någon introduktion. Via portalen blir hela vårt breda golv- och tillbehörssortimentet tillgängligt genom ett par klick och portalen är tillgänglig dygnet runt, alla dagar i veckan. Återförsäljarportalen möjliggör för kunderna själva att kontrollera lagertillgänglighet och få beräknade leveranstider – att beställa golv och tillbehör har aldrig varit enklare

– Ett tjugotal kunder har testkört ForbOnline i Norden och responsen är väldigt positiv. Webbshoppen är smart och kan föreslå både tillbehör och alternativa produkter vilket uppskattas av både kunder och internt. Dessutom blir vi mer transparenta och moderna och delar information om order, offerter, leveranser, fakturor och mycket mer. Chattfunktionen har också fått positiv respons, det är ett nytt verktyg för vår kundservicepersonal och gör att vi kan ha en snabbare kontakt jämfört med e-postkommunikation, säger Fredrik Stubelius, Nordisk projektledare för ForbOnline.

Arbetet med att få färdigt webbshoppen och att lägga till samt testa olika delar och funktioner fortsätter och lanseringen är planerad att ske i etapper under hösten och vintern 2020. Nya funktioner som Track & Trace och andra tjänster kommer att kopplas på allteftersom

– ForbOnline är en av hörnstenarna i koncernens arbetssätt Easyvation som i huvudsak handlar om ett kund- och slutanvändarfokus med syfte att göra det enklare för kunden.Med ForbOnline behöver kunden inte begränsas till våra öppettider eller vänta i någon telefonkö, de kan t.ex. snabbt och lätt se lagerstatus för produkter och lägga order själva. Det här är ett välkommet tillskott för alla nordiska marknader som generellt sett kommit långt i digitalisering och e-handel, säger Jonas Palmgren, General Manager Nordics.

Förutom i de Nordiska länderna Sverige, Finland, Norge och Danmark finns ForbOnline även i Tyskland, England, Frankrike, Holland, Belgien, Österrike, Schweiz, USA och Kanada.