CO2-neutrala Marmoleum Linear

Känn dig som hemma med nya Marmoleum Linear

Nya CO2-neutrala golvkollektionen Marmoleum Linear har hämtat inspiration från naturen. Val av struktur och nyanser skapar en hemtrevlig känsla i miljöer där människor ska känna sig bekväma och trygga.

Skön hemkänsla. Kollektionen skapar en lugn och komfortabel atmosfär. Uttrycket är varmt. De neutrala färgerna passar utmärkt i omvårdande miljöer som skola, sjukhus och äldreboende.

Dynamisk och vägledande. De randiga mönstren är lätta att kombinera, vilket möjliggör att det är enkelt att skilja ytor, samt att vägleda från ett område till ett annat. Mönster med mjuka linjer och kraftfull karaktär skapar dynamik.

Färgnyanser erbjuder oändliga möjligheter.

Dämpade färger skapar en variation av toner för lugna och harmoniska miljöer. Mönstren går hand i hand med andra naturmaterial. Marmoleum Linear harmoniserar med färger och mönster från hela Marmoleum-portföljen, säger Josefin Larsson, marknadschef, Forbo.

Inbjudande och välkomnade. Kollektionen är mottagande, öppen och inbjudande. Vill du skapa en ombonad miljö är nya Marmoleum Linear ett bra alternativ.

Skapat av naturen. Marmoleum är skapat av naturliga råvaror, inte plast. Golvet är ett av de mest hållbara golvmaterialen i världen. Produktionsprocessen är helt koldioxidneutral och bidrar därför till en hälsosam och säker inomhusmiljö.

Egenskaper

• Svanenmärkt
  • CO2-neutral och PVC-fri
  • Skapad av linolja och trämjöl