Sphera Energetic - det dynamiska vinylgolvet.

Nya kollektionen Sphera Energetic fyller rum med dynamik och energi

Forbo Flooring presenterar nya Sphera Energetic, ett homogent vinylgolv i premium-kvalitet. Kollektionen är marknadens mest dynamiska och unika designgolv.

Sphera sätter nya standarder för homogena vinylgolv. Kollektionen erbjuder en färgrik och lekfull palett för allmänna utrymmen där det vistas mycket människor. Unik design och oändliga kombinationsmöjligheter gör att bara fantasin kan sätta gränser.

Sphera Energetic
Skapa identitet, zonindelning eller guidande grafik.

En mix av färger och mönster som kan inspirera passar läromiljöer. Livfulla mönster i sjukhus kan ha en positiv effekt på patienters och personals välbefinnande.

- Oavsett om det är i krävande hygieniska vårdmiljöer, flexibla moderna offentliga byggnader, eller i läromiljöer där hållbarhet och design är avgörande ger Sphera-golv interiör karaktär, säger Josefin Larsson, marknadschef, Forbo Flooring.

Sphera Energetic
    Kreativt vinylgolv i premiumkvalitet.

Kreativa miljöer och viktiga budskap.
    Modern Aquajetteknik ger möjlighet till att skapa kreativa mönster och budskap. Perfekt för att skapa identitet, zonindelning eller guidande grafik i exempelvis sjukhus, skolor eller företag.

Sphera Energetic
    Hållbarhet och städbarhet går hand i hand

Hållbar produkt och produktion. SMART-toppfinish gör materialet motståndskraftig mot repor och lätt att rengöra. Sphera tillverkas i Forbos nya produktionsanläggning med 100% grön energi. Effektiv produktion med minimalt spill bidrar till en hållbar tillverkning. Noggrant utvalda råvaror med lågt TVOC-utsläpp och ftalatfria produkter bidrar till en hälsosam inomhusmiljö.

Mixa material och mönster
    Bred mönster- och färgpalett

Sphera Energetic-familjen

UUNI är en enfärgad bas.
    VIVID
    har två färgaccenter.
    SHIMMER
    har ett naturligt och livligt terrazzo-mönster.
    CONFETTI
    erbjuder en färgstark blandning av kulörer.

Harmoniserar med Marmoleum. Den balanserade färgpaletten passar bra med andra Forbogolv, som exempelvis vårt CO2-neutrala linoleumgolv Marmoleum eller våra textilgolv.