Sarlon & Modul'up – 307 | pastel blue nairobi 9602 | grey graphito 878 | dark green uni

Sarlon & Modul'up – Mångfald, bättre tillsammans

Forbo Flooring presenterar stolt ett vinylkoncept med en oöverträffad produktmångfald.

Akustisk, kompakt och kompakt akustik, limmad eller vinyl för lösläggning. Allting ingår i detta koncept. Och när man tittar på designen, är det svårt att föreställa sig ett koncept med bredare mönstervariation. Över 90 olika färger i fyra olika mönsterteman – Wood, Material, Colour och Graphic. Alla mönster och färger går utmärkt att matcha med varandra.

Mönsterteman

Wood – Autentisk träimitation med fördelarna hos vinylgolv

Wood-kollektionen erbjuder en varm atmosfär var helst det krävs. Sortimentet består av en smakfull variation av relevanta trämönster och färger, inklusive den nya Chill Oak-designen med en realistisk färgvariation inom plankorna. Hybrid Wood Concrete-mönstret utgör ett riktigt "designstatement"; ett mönster som kombinerar fiskbensträ med betongplankor i en upprepning om 300x200 cm, matchar fint med andra trä- och betongelement i inredningen.

Material – Mönster baserade på naturmaterial

Cement- och betongmönster uppskattas och används i stor utsträckning och sortimentet inkluderar nu även subtila metalliska Slabstone, naturstensimiterande Stromboli och Dissolved Stone med en mix av betong och steneffekter. Nairobi och Canvas är textilväveffekter med olika skalnings- och sofistikeringsnivåer, båda mycket lämpliga för kombinationer där låg kontrast krävs.

Colour – Färgstarka enfärgade och finstrukturerade allover-mönster

Mönstren Uni och Stardust har ett färgat slitskikt. Detta ger en intensiv djupfärgseffekt. Sortimentet speglar den senaste utvecklingen inom färgtrender och är lätt att kombinera med nästan alla mönster i det totala sortimentet. Ett färgglatt statement för positivitet är den lekfulla Color Splash-designen. Denna organiska, vågiga, färgglada design består av 24 färger och har en upprepning på 600x200 cm!

Graphic – Låter golvet ta plats

De handritade strukturerna hos Topography och den nya Doodle-designen övergår till den grafiska tolkningen av en terrazzo i Graphito. Terrazzo är baserad på verkliga stenar. Den mest vågade designen, som innehåller Doodle och Graphito-designen, är uttrycksfulla Kubik. Alla artiklar i Graphic-kollektionen ger inspiration för kombination med andra delar av sortimentet.

Kontruktioner

Sarlon 19dB – Den perfekta golvlösningen för ljudreducering

Ett vinylgolv som erbjuder de bästa möjliga akustiska egenskaperna kombinerat med en intrycksbeständighet som är bäst i klassen för akustiska golvlösningar.

Sarlon 15dB – Hybridlösningen utan kompromisser

Sarlon 15 dB är en unik vinylgolvlösning för områden med höga akustiska krav OCH höga belastningskrav.

Modul'up 19dB, Compact & TE – Framtida Modul'up

Marknadens bästa tillgängliga lösläggningsgolv för applicering i högtrafikerade områden. Vinylgolvet kan installeras snabbt, utan lim och när det väl är dags att renovera är det bara att lyfta ut golvet, helt och rent, utan limrester. Modul'up finns tillgänglig i en akustik (19 dB), en kompakt version, samt en version som möjliggör installationer på undergolv med upp till 96 % restfukt (TE). Alla format erbjuder bästa möjliga kvalitet och slitstyrka.