Maroleum Solid lanseringen

Ta steget in i den moderna naturen med Marmoleum Solid från Forbo Flooring

Nu lanserar Forbo Flooring en uppdatering av kollektionen Marmoleum Solid på temat modern natur. Vi människor mår bra av att vara ute i naturen, ändå tillbringar vi 85% av vår tid inomhus. En enkel lösning för ökat välmående, kan vara att omge sig med naturliga materialval. Marmoleum Solid är ett golvmaterial som har utvecklats i mötet mellan modern teknik och natur. Golvet består av upp till 98% naturliga råvaror och är klimatpositivt, från vagga till grind, utan kompensation. Marmoleum Solid erbjuder 26 nya naturinspirerade kulörer och skapar trygghet med det innovativa ytskiktet Topshield pro som underlättar städning och underhåll.

I en värld med begränsade resurser, utmärker sig Marmoleum som en cirkulär golvlösning. Golvet följer principerna för cirkulär ekonomi. Det är utvecklat och tillverkat för att återvinnas, vilket minimerar avfall och minskar koldioxidutsläpp. Ett enkelt sätt att göra skillnad för miljön, är att välja naturliga material. Marmoleum består av upp till 98% naturliga råvaror och är klimatpositiv (från vagga till grind) utan kompensation. Den nya Marmoleum Solid-kollektionen från Forbo Flooring är inspirerad av naturens skiftningar. De 26 nya kulörerna är tidlösa och spänner från ljusa varma toner till mer färgstarka alternativ.

– Den nya Marmoleum Solid kollektionen har flera fördelar. Det är hållbart, klimatpositivt utan kompensation (från vagga till grind) och färgmässigt har vårt designteam hittat naturliga nordiska toner som väcker inspiration. En egenskap som jag vill lyfta fram lite extra, är att Marmoleum Solid är ett bra designval över tid. Vi på Forbo Flooring har gått över till det innovativa ytskiktet Topshield pro, som är mer fläckbeständigt och slitstarkt samtidigt som det förenklar städningen. Dessutom är det möjligt att renovera och återvinna ett Marmoleum-golv. Kort sagt, ett Marmoleum-golv är en fin, hållbar och klok investering; säger Pernilla Norling, Product Manager Nordics, Forbo Flooring.

Kollektionen består av serierna Walton, Cocoa, Concrete och Piano. Marmoleum Solids färger passar i utrymmen som har en positiv inverkan på människan och miljön t ex skola, bostad, kontor och butik. För att behålla ett mer rent och enhetligt uttryck så går det utmärkt att installera golvet utan fogförslutning, en s.k. Net-fit lösning.

Forbo Flooring är en ledande global aktör av innovativa golvlösningar. Vi erbjuder framför allt golv med linoleum, vinyl och textil. Företaget ingår i den schweiziska Forbo-koncernen och har filialer i 36 länder. Med en marknadsandel på över 65 % är vi världsledande inom linoleum. (I Sverige är vår marknadsandel över 70 %.) Vårt nordiska huvudkontor ligger i Göteborg.