Mustang Mach-E sätter full fart framåt

Ford Mustang Mach-E gör sig klar för pallplats – priserna sänks drastiskt!

Ford Sverige offentliggör idag en prisjustering på Mustang Mach-E och sänker modellen med upp till 155 000 kronor. Det nya priset är en direkt utmaning till de bästsäljande konkurrenterna och en påminnelse att deras tid på topplistorna är hotad.

Ford gör nu något helt nytt och erbjuder för första gången Mustang Mach-E från 539 900 kronor och modellen Long Range med upp till 600 km räckvidd för attraktiva 599 900 kr. Detta är det överlägset bästa erbjudande på marknaden och ett självklart val för den som vill få maximal valuta för pengarna.

- Vi siktar på förstaplatsen, för oss finns inget annat och vi ska sätta de andra på plats. Vi har idag det starkaste erbjudandet på marknaden och läget är nu rätt att växla upp, säger John Hurtig, VD Ford Sverige. Mustang är ett varumärke som alla känner till och har gjort sig känt för att erbjuda en ikonisk körupplevelse och Mach-E är inget undantag. Ford satte världen på hjul när vi demokratiserade bilägandet och nu kan vi göra detsamma med våra elektrifierade bilar, fortsätter Hurtig.

Mustang Mach-E har idag nått en stor kundgrupp som uppskattar elbilen för dess genomtänkta och kvalitativa konstruktion blandat med sportiga köregenskaper med tydlig koppling till sin ikoniska historia. Mustang Mach-E är det ledande exemplet från Ford på tillverkarens ambitiösa resa mot en helt elektrifierad produktportfölj i Europa till 2030.

Prissänkningen kommer vid en läglig tidpunkt nu när Ford gör sig redo för att offentliggöra introduktionen av handsfreesystemet BlueCruise i Europa. Tekniken finns redan idag på några utvalda marknader men man inväntar ett EU-beslut för att tekniken ska kunna godkännas av svenska myndigheter. Samtliga Mustang Mach-E bilar som är utrustade med teknikpaket kan ansluta sig till tjänsten som möjliggör för föraren att helt släppa ratten på vägar inom s.k. BlueZones. Systemet blir först i sitt slag att lagligt få användas i Europa.

Ford är idag på stark inmarsch med sina elektrifierade modeller. Ford Explorer visades nyligen upp på eCarExpo i Stockholm och kommer till svenska kunder till sommaren 2024. Under året så kommer även en helt elektrifierad Puma att visas upp tillsammans med systermodellen till Explorer som även den byggs i den nya elbilsfabriken i Köln, Tyskland. Gemensamt med transportbilsmodellerna i Transit-serien så kommer samtliga bilar från Ford vara helt elektrifierade till och med 2035.

Mustang Mach-E Nytt pris Tidigare pris Förändring Räckvidd
    (upp till enligt WLTP)
    RWD Standard Range 539 900 kr 624 900 kr 85 000 kr 440 km
    RWD Long Range 599 900 kr 714 900 kr 115 000 kr 600 km
    AWD Standard Range 599 900 kr 599 900 kr

400 km
    AWD Long Range 629 900 kr 784 900 kr 155 000 kr 550 km
    GT AWD Long Range 749 900 kr 864 900 kr 115 000 kr 490 km

De nya priserna gäller från och med 7 februari 2024 hos Fords återförsäljare runt om i landet. Erbjudandet är ej kombinerbart med andra erbjudande, avtal eller rabatter. Priset är ett rekommenderat pris och gäller endast hos de återförsäljare som väljer att delta.