FORD PÅ FRANKFURT MOTORSHOW 2009

FORD PÅ FRANKFURT MOTORSHOW 2009

"2009 har varit ett år med stora utmaningar för hela den europeiska bilindustrin. Men utmaningar kan även innebära spännande möjligheter. Hittills under året har Ford Europa kunnat bredda sin marknadsandel och har stärkt sin position som Europas näst största märke. Detta har vi klarat genom att erbjuda kunderna de nya och spännande produkter de vill ha, som nya Ford Fiesta, Ford Ka och Focus RS.

På Frankfurt motorshow bygger vi vidare på vår starka produktportfölj genom lanseringen av nya Ford C-MAX-serien, samt våra nya 4-cylindriga bensindrivna EcoBoost-turbomotorer med direktinsprutning och vi utnyttjar den senaste utvecklingen i våra planer för plugin-batterihybrider."

För det fullständiga online-pressmaterialet innehållande releaser, bilder och video, läs här alternativt ladda ner bifogade word- eller PDF dokument.

John Fleming, VD och koncernchef för Ford Europa
September 2009