System Edström erhåller prestigefylld Ford-certifiering

System Edström erhåller prestigefylld Ford-certifiering

System Edström Bilinredningar AB, tillverkare av bilinredning till transportbilar, är mycket stolta över att vara första bilinredningstillverkaren i Sverige att erhålla Qualified Vehicle Modifier (QVM) av Ford. Det är en kvalitetssäkring för att säkerställa att byggnationer i transportbilar görs på korrekt sätt – enligt Fords påbyggaranvisningar. Genom denna certifiering är nu System Edström i Kista godkända för montering av egna inredningar i samtliga Ford transportbilar.

System Edström Bilinredningar AB tillverkar och säljer flexibel bilinredning till transportbilar. Bolaget har mer än 60 års erfarenhet i branschen. System Edström är marknadsledande i Sverige och finns representerade flertalet länder i Europa. Med bilinredning från System Edström får man en mer effektiv, säker och trevligare mobil arbetsplats. System Edströms produkter säljs och monteras i huvudsak genom sina 150 påbyggare runt om i Europa. Inredning från System Edström kan självklart även köpas vid samma tillfälle som när man köper sin transportbil hos en bilåterförsäljare.

Huvudkontoret är placerat i Kista. På samma adress återfinns även en av System Edströms två Stockholmsbaserade monteringsanläggningar. Distribution av bolagets produkter utgår från centrallagret i Alfta. I Corby, Storbritannien, är System Edströms dotterbolag beläget med en stor monteringsanläggning. System Edström har även en godkänd QVM-certifiering från Ford i Storbritannien.

QVM-certifieringen är ett stort steg för både System Edström och Ford Sverige. Det har varit en process att nå slutmålet men med bra samarbete med Fords europeiska huvudman i Köln, Tyskland, som varit ytterst ansvariga för certifieringsprocessen, har man nu nått slutmålet. Man är nu mycket glada och stolta hos Ford Sverige:

- Det känns mycket bra att System Edström Bilinredningar AB, tillverkare av bilinredning till transportbilar, är första bilinredningstillverkaren i Sverige med att ha en kvalitetssäkrad certifiering för våra produkter och byggnationer, säger Tobias Hägg, chef för transportbilar hos Ford Sverige.

Ford Motor Company är ett världsledande bilföretag med huvudkontor i Dearborn i Michigan. Företaget tillverkar och distribuerar motorfordon i sex världsdelar. Koncernen har cirka 201 000 anställda världen över och 65 fabriker. Dess fordon marknadsförs bl.a. under varumärkena Ford och Lincoln. Finansiella tjänster erbjuds genom Ford Motor Credit Company. För mer information om Ford och bolagets produkter världen över, vänligen besök http://www.corporate.ford.com/ eller http://www.ford.se/

Ford of Europe ansvarar för produktion, försäljning och service av fordon av märket Ford på 50 separata marknader och har cirka 54 000 anställda vid sina helägda anläggningar och cirka 69 000 anställda medräknat joint ventures och okonsoliderade företag. Vid sidan av Ford Motor Credit Company driver Ford Europa även Ford Customer Service Division och 24 produktionsanläggningar (16 helägda eller konsoliderade joint venture-anläggningar och 8 okonsoliderade joint venture-anläggningar). De första Fordbilarna levererades till Europa 1903, samma år som Ford Motor Company grundades. Tillverkningen i Europa startade 1911.

Erik Lindham

Hedin Motor Company AB är bolagsnamnet för Ford Sverige som är ett av landets största marknadsbolag i bilbranschen. Ford Sverige tillhandahåller tjänster och produkter för såväl person- som transportbilar och representeras av 34 återförsäljare i Sverige utspridda på 77 försäljningsställen. Huvudkontoret ligger i Stockholm och har ca 45 medarbetare. Mer information på www.ford.se

Hedin Motor Company är en del av Hedin Group och i koncernen ingår Hedin Bil, Mabi Rent, Car to Go Sweden, Hedin IT och I.A. Hedin Fastighetskoncernen. Hedin Group är även delägare i Lasingoo Sverige AB, Consensus Asset Management AB samt majoritetsägare i Tuve Bygg AB. Koncernens omsättning för rullande 12 månader beräknas uppgå till ca 27 miljarder SEK och antalet anställda är ca 4 000. www.hedingroup.com