Teaterbesök ”Greve Molke av Säfstaholm”, en folklivsskildring från förr

Teaterbesök ”Greve Molke av Säfstaholm”, en folklivsskildring från förr

Förenade Care har blivit medlem i Staffanstorps Teaterförening och erbjöd boende på Magnoliagården i Staffanstorp en enaktare - "Greve Molke av Säfstaholm".

Folklivsgruppen Ramslif som framförde pjäsen är en ideell förening vars syfte är dels att i tal, skrift och audiovisuellt producera och framföra folklivsskildringar i form av folklustspel, och där visa hur våra förfäders liv gestaltade sig på 1800-talet och tidigt 1900-tal.

Pjäsen utspelar sig på ett äldreboende där Greve Molke flyttar in, med sig tar han sin husa och betjänt. Föreståndaren är en stark kvinna och det blir en hel del förväxlingar på hemmet med föreståndaren, greven och grevens personal.

Det blev ett mycket uppskattat teaterbesök för boende på Magnoliagården som ses på bilden tillsammans med personal ifrån Magnoliagården samt skådespelare ifrån Folklivsgruppen Ramslif och ordförande i Staffanstorps Teaterförening, Walter Johansson.