Forenede Care ser fram emot att få fortsätta driva verksamheterna i Köpingebro och Nyköping med god kvalitet.

Forenede Care och A&O Ansvar & Omsorg vinner tillsammans!

Det står nu klart att Forenede Care åter vunnit driften av Vigavägen (32 platser) i Ystad i ytterligare sex år. Samtidigt kan vi berätta att vi genom A&O vunnit och skrivit nytt avtal med Nyköpings kommun om att fortsätta driften av Riggargatan (48 platser), S:t Anna (60 platser) och Björkgården (29 platser) i totalt åtta år.

Riggargatan är som vissa känner till ett gammalt Forenede Care-boende och vi ser fram emot att få fortsätta driva det med god kvalitet som gör skillnad för de vi arbetar med och för!

-Jag är stolt och glad för att vi tar hem båda upphandlingarna. Vi vinner en ren kvalitetsupphandling på Vigavägen där vi sätter tonen för hur vi ska beskriva Forenede Care-vägen, vår röda tråd framledes. I god samverkan med A&O vinner vi också den rena prisupphandlingen i Nyköping som omfattar hela tre boenden. Jag är stolt över Linnea och Angela i mitt team och vill tacka dem, Annika verksamhetschef på Vigavägen, Marie Wirenstedt Leva Livet inspiratör samt ekonomiavdelningen för gott teamarbete med fokus på att kunna göra skillnad i arbetet och i slutändan de kommuners äldre där vi nu får fortsätta arbeta med god omsorg, kommenterar Maléne Smedberg Affärsutvecklingschef.