Invigningsceremoni i nya lokaler.

Personlig assistans invigde nya lokaler

Förenade Care Personlig assistans och Ledsagar-/Avlösarservice växer och har flyttat till större lokaler i Malmö och detta firades en eftermiddag i oktober med uppdragsgivare, anhöriga och medarbetare.

Karolina Lindqvist, verksamhetschef, och uppdragsansvariga Angela Jalkhed och Denice Christensen jobbade in i det sista med att färdigställa lokaler, inredning och invigningsförberedelser. De välkomnade med en glad och trevlig atmosfär och fick motta många blommor och lyckönskningar. Invigningsceremonin genomfördes av Christer Henriksson, VD, Förenade Care, som höll tal och en av uppdragsgivarna klippte bandet som efterföljdes med en skål. Gästerna bjöds på flera sorters snittar och tårtor.

Det minglades i lokalen och fotoväggen med bilder från vardagens aktiviteter beundrades och lockade även till skratt. Samtalen avlöste varandra och många fina möten gjordes. Gemensamma intressen upptäcktes som bl.a. att vara supporter för fotbollslaget Malmö FF. Glädjen över en kommande semesterresa delades och en lillasyster gjorde många delaktig i ordlekar på sin iPad.

Under två år har personlig assistans varit en verksamhetsinriktning inom Förenade Care som succesivt växer med nya uppdragsgivare och personliga assistenter. Verksamheten genomför regelbundet aktivitetsträffar med bl.a. filmvisning och förtäring samt bjuder in till föreläsning/utbildning i olika ämnen för uppdragsgivare, anhöriga och assistenter.

Vi erbjuder assistans för en självständig vardag och ökad livskvalitet. Den goda assistansen skapar vi tillsammans, efter varje enskild persons förutsättningar, behov och önskemål. Vi hälsar nya uppdragsgivare välkomna!