Bild MFF. Angela Jalkhed och Denise Christensen från Förenade Care träffade ett trettiotal arbetssökande digitalt under karriärveckan.

Samarbete med MFF för rekrytering och minskad arbetslöshet i Malmö

Förenade Care Personlig assistans var med under en vecka då MFF:s Karriärakademi samlade arbetsgivare och arbetstagare för att göra en kraftsamling mot den stigande arbetslösheten i Malmö.

– Samarbetet med MFF är underbart, rent ut sagt. Karriärakademin hjälper oss med all information om kandidaterna, samlar in alla CV:n och gör en första gallring. Det underlättar rekryteringsarbetet enormt, säger Angela Jalkhed på Förenade Care Personlig assistans.

Just Förenade Care Personlig assistans anställer för tillfället personliga assistenter på sommarvikariat eller som timanställda – men Angela Jalkhed är tydlig med att det ofta leder till mer jobb eller i vissa fall en fast anställning.

- Vi har varit med ett par gånger nu och tycker det är ett jättebra koncept som hjälper oss att hitta bra personal. Man får träffa många kandidater på en och samma dag, vilket ger en bättre överblick än vid en vanlig rekrytering.

Läs mer: Digital karriärvecka med Karriärakademin - Malmö FF