Utbildning stärker medarbetarnas kompetens hos Förenade Care.

Utbildningssatsning hos Förenade Care

Undersköterskor är en yrkesgrupp det råder stor brist på i dag. Förenade Care har valt att upphandla och ge 100 medarbetare möjligheten att studera och validera sig till undersköterska med start i juni 2018. De anställda läser i egen takt och validerar sig i steg ett till vårdbiträde och fortsättningsvis till undersköterska. Företaget står för utbildningskostnad och litteratur. Den anställde med sin egen tid. Målet är att stärka medarbetarnas kompetens och företagets konkurrensförmåga. Detta kunskapslyft sker genom distansutbildning med Hermods som är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag.