Sara Lennman kombinerar elitkarriären inom kulstötning med att arbeta som kurator på Forenede Cares boenden i Falun.

Vår kurator mästarinna i kula

Vi säger grattis till vår fantastiska kurator Sara Lennman som i helgen blev nordisk mästare i kula. Sara Lennman satte dessutom nytt personligt rekord på Nordiska mästerskapen med segerstöten på 18.39 meter.

När Sara Lennman inte stöter kula och satsar på elitkarriären arbetar hon som kurator på Forenede Cares äldreboenden Daljunkaregården, Korsnäsgården och Norshöjden i Falun.

– Jag känner ett stort stöd från mina arbetsplatser och det är roligt att se att min kulstötning kan engagera så mycket som det gör. Jag minns från tidigare mästerskap som EM och OS att ett av de boenden jag jobbar på hade slagit på husets alla TV-apparater och suttit och tittat på mig. Jag blir varm i hjärtat av det, har Sara Lennman tidigare berättat om att kombinera elitkarriären med jobbet hos Forenede Care.

På våra boenden i Falun är alla våra äldre nu extra stolta: "Vår kurator är mästarinna!"