Jenny Grälls, vinnaren av handledarpriset och Erika Norlander Ekberg, verksamhetschef på Förenade Care Liljefors Torg 4 firar vinsten tillsammans med kollegor på vård- och omsorgsboendet.

Vinnaren av handledarpriset 2019

Vi är stolta att meddela vinnaren av årets handledare vid Sjuksköterskeprogrammet, Uppsala universitetet 2019 som blev Jenny Grälls. Jenny arbetar som sjuksköterska på Förenade Care Liljefors Torg 4 vård- och omsorgsboende i Uppsala.

Nomineringen skickades in av Erika Norlander Ekberg, verksamhetschef på Förenade Care Liljefors Torg. Nomineringen löd som följer, "Jag vill härmed nominera sjuksköterska Jenny Grälls till årets handledare 2019. Jenny är en handledare som brinner för sitt uppdrag och gör allt för att hennes studenter ska känna sig välkomna och få en bra utbildning på Liljefors Torg 4. Jenny uppfyller väl de formella kompetenskraven, hon är både utbildad barnmorska och tog i juni 2019 examen vård av äldre. För Jenny är det helt centralt att ge studenterna en stimulerande och kreativ lärandemiljö och hon är noga med att göra en individuell planering för varje student. Jenny är en stor pedagog och får ofta vitsord från studenterna att de är mycket nöjda med sin praktik med Jenny som handledare. Yrkesstoltheten sitter i Jennys ryggrad och hon är mån om att visa på hur roligt och givande det är att arbeta för och med våra årsrika medborgare. Jenny är väl värd en vinst och det är med mina varmaste rekommendationer som jag nominerar henne."

De hälsade på från Uppsala Universitet för att lämna över priset till Jenny, säga grattis och visa sin uppskattning för att Förenade Care Liljefors Torg 4 och Jenny motiverat och tagit så bra hand om deras studenter.