Christer Henriksson VD Förenade Care och Håkan Olsson VD AB Sjöstjärnan.

Förenade Care förvärvar vårdhemmet Sjöstjärnan

Förenade Care AB har förvärvat vårdhemmet Sjöstjärnan som är ett vård- och korttidsboende i stadsdelen Limhamn i Malmö. Genom förvärvet stärker företaget sin position i staden med ytterligare ett boende i egen regi som sedan tidigare driver vård- och omsorgsboendena Segevångsgården och Victoria i Malmö.

Förenade Care har ramavtal med Malmö kommun vad gäller platser för både personer med demenssjukdom och andra stora omvårdnadsbehov. Förvärvet av Sjöstjärnan innebär möjlighet att erbjuda fler platser, då även korttidsplatser. Segevångsgården, Victoria och Sjöstjärnan har även avtal med 46 kommuner i Skåne genom Kommunförbundet Skåne.

AB Sjöstjärnan är ett traditionellt svenskt familjeföretag som startade driften av verksamheten 1991 efter om- och tillbyggnad av det tidigare sommarresidenset med en tillhörande parkliknande tomt som har utsikt över Öresund. Boendet har 14 korttidsplatser och 12 omvårdnadsplatser. Vårdhemmet Sjöstjärnan kommer även fortsättningsvis erbjuda kompetent och kvalitativ vård i en fantastisk miljö av ett familjeföretag - Förenade Care.