Christer Henriksson VD Förenade Care och Tommy Skörd Styrelseordförande/Ägare Adium Omsorg AB

Förenade Care har förvärvat Adium Omsorg

Förenade Care AB, familjeföretaget inom vård och omsorg, förvärvade den 19 december 2018 Adium Omsorg AB som är ett företag med verksamheter inom äldreomsorg, hemtjänst och personlig assistans.

Förenade Care utökar sin position inom vård och omsorg och förvärvet medför synergieffekter som passar väl in i företagets tillväxtstrategi.

Adium Omsorg AB bildades 2004 av två entreprenörer med många års erfarenhet inom vård och omsorg. Företaget startade upp sin första verksamhet inom kundval hemtjänst i Varberg. Adium Omsorg har sedan dess utökats till att omfatta flera välfungerande verksamheter; från Ängelholm i söder till Vansbro i norr inom affärsområdena boende, hemtjänst, hushållsnära tjänster och personlig assistans. På ett av boendena i Ängelholm drivs även en restaurang som dagligen distribuerar måltider.

Både Förenade Care AB och Adium Omsorg AB har en tydlig kvalitetsprofil och förvärvet skapar stärkt utveckling av kvalitet och trygghet. Adium Omsorg AB har sedan 2005, satt sin stolthet i att bedriva äldreomsorg som bygger på kvalitet, trygghet och goda relationer. Förenade Care har sedan 1993 bedrivit god vård och omsorg genom entreprenörer och eldsjälar samt engagerade och kunniga medarbetare.

Förvärvet förändrar inte förutsättningarna för vårdtagarna eller anställda i Adium Omsorg AB:s verksamheter. Verksamheterna fortsätter med samma avtal och med samma omvårdnadspersonal. Förenade Care önskar kunder och medarbetare välkomna till familjen.

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är familjeägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com