Bengt Gustavsson ägare/VD Hela Sveriges Assistans och Christer Henriksson VD Förenade Care.

Förenade Care har förvärvat Hela Sveriges Assistans

Förenade Care AB, familjeföretaget inom vård och omsorg, förvärvade den 2 januari 2019 Hela Sveriges Assistans AB som är ett företag som erbjuder personlig assistans.

Sedan 2014 har personlig assistans varit en verksamhetsinriktning inom Förenade Care med kontinuerlig tillväxt och utveckling. Förvärvet av Hela Sveriges Assistans är ännu ett nyförvärv inom assistans.

Hela Sveriges Assistans (HSA) startades 2004 av Bengt Gustavsson, ägare och VD, med målsättning att bidra till att alla människor kan leva efter sin egen kompass, med eller utan assistans. Samspel, förtroende och kvalitet är ledord i företaget. Runt om i landet har HSA ett sjuttiotal kunder och nästan 500 anställda personliga assistenter. Huvudkontor i Stockholm och möteskontor i Norrköping.

Både Förenade Care AB och Hela Sveriges Assistans AB har en tydlig kvalitetsprofil och förvärvet skapar stärkt utveckling av kvalitet och trygghet samt möjligheter att erbjuda helhetslösningar. Förvärvet förändrar inte förutsättningarna för kunder eller anställda i Hela Sveriges Assistans.

Förenade Care önskar kunder och medarbetare varmt välkomna till familjen.

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är familjeägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com