Vård- och omsorgsboendet Sälgen drivs idag av Förenade Care.

Förenade Care har vunnit upphandlingen av Sälgen i Höganäs

Vård- och omsorgsboendet Sälgen kommer fortsättningsvis att drivas av Förenade Care som presenterade bästa förhållandet mellan pris och kvalitet. Avtalstiden är från 2020-10-06 till 2024-10-08 med möjlighet till förlängning två plus två år.

”Vi har ett mycket gott samarbete med Höganäs kommun och är glada för ett fortsatt förtroende” säger Christer Henriksson VD Förenade Care.

Sälgen är ett modernt boende som är centralt beläget i Höganäs med en stor insynsskyddad trädgård. Boendet erbjuder 50 platser fördelat på fyra enheter i två plan. Maten som serveras lagas dagligen av kockar och kökspersonal i restaurangen som ligger i samma fastighet.

På Sälgen pågår arbetet med att bli ett stjärnmärkt vård- och omsorgsboende genom en utbildningsmodell som tagits fram av Svenskt Demenscentrum. Syftet är en ökad kunskap hos personalen om demenssjukdomar.

Förenade Care kommer att fortsätta med sitt Leva Livet koncept där inspiratör och ombud arbetar och verkar för en trivsam och meningsfull tillvaro utifrån de boendes intressen och drömmar. Leva Livet-teamet arbetar med aktiviteter utifrån att varje människa och varje möte är viktigt och unikt.