Förenade Care tar över hemtjänsten i Staffanstorp

Förenade Care tar över hemtjänsten i Staffanstorp

Den kommunala hemtjänsten i Staffanstorp kommer att privatiseras från och med årsskiftet. Förenade Care vann upphandlingen och kommer att fokusera på kvalitet och stabilitet samt erbjuda aktiviteter.

Hemtjänsten omfattar serviceinsatser, omvårdnadstjänster inklusive delegerad hemsjukvård, ledsagarservice och avlösarservice, allt utifrån de uppdrag som biståndshandläggarna på myndighetsenheten beslutar.

Personal som idag arbetar i den kommunala hemtjänsten i Staffanstorp erbjuds arbete i Förenade Cares hemtjänst. De invånare som idag har kommunal hemtjänst kommer att få välja utförare bland de privata utförare som finns inom LOV-systemet eller följa med över till Förenade Care. Alla berörda kommer att få information om vad som gäller och att de har möjlighet att välja utförare.

Övergången beräknas ske efter årsskiftet. Avtalsperioden löper under två år från avtalstecknande, med möjlighet till förlängning i upp till två plus två år.

Förenade Care driver idag vård- och omsorgsboendet Magnoliagården i egen regi med både LOV-avtal och ramavtal med Staffanstorp samt avtal med flera kommuner i länet genom Kommunförbundet Skåne. Magnoliagården är kända för trevliga aktiviteter och festligheter. Hemtjänstkunder hos Förenade Care kommer välkomnas att delta.

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är familjeägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com