Lotti Klefström är ny HR-chef på Förenade Care.

Förenade Care värvar Lotti Klefström som HR-chef

Lotti Klefström har utsetts till ny HR-chef i Förenade Care som driver verksamheter inom vård och omsorg i Sverige med ca 4000 anställda. Förenade Care är en del i den danska Forenede koncernen som är ett familjeföretag och ett av de största serviceföretagen i Norden. Koncernen består av två affärsområden, Care och Service, och fyra bolag.

Lotti Klefström kommer närmast från Pågen där hon arbetade som HR-chef. Tidigare har Lotti innehaft uppdrag inom upphandlad kollektivtrafik samt i flygbranschen.

- Jag brinner för den enskilde individens kraft och dennes möjligheter att nyttja sin fulla potential. För mig som HR-chef är det viktigt att HR-funktionen är värdeskapande och en självklar del av verksamheten. HR ska tillsammans med chefer och ledare bidra till och skapa bästa förutsättningar så att organisationen ska kunna nå sina affärsmål, berättar Lotti som tillträdde sin nya roll den 1 november.

- Jag är mycket glad över att Lotti tackade ja till uppdraget som HR-chef hos oss på Förenade Care. Hennes kompetens och långa erfarenhet inom HR, hennes syn på människor och hur hon vill arbetet med HR ska utvecklas kommer vara hela Förenade Care till nytta, där även koncernens samlade ambition om att arbeta brett med service profit chain och medarbetarskapet faller väl in.

Lotti har arbetat brett med HR och vi ser att hennes ambition och drivkraft att arbeta med mervärdesskapande produkter och tjänster utifrån HR väl sammanfaller med det vi vill ha och behöver. Lotti kommer att ingå i Förenade Cares ledningsgrupp och blir en viktig del för vår utveckling och strategiska plan framåt, säger Madeleine Lundström VD för Förenade Care.

Förenade Care AB är ett av Sveriges ledande vårdbolag och en del av Forenede Koncernen. Koncernen är familjeägd med ca 9000 anställda. www.forenadecare.com