Christer Henriksson lämnar vård och omsorgsföretaget Förenade Care.

Förenade Cares grundare och koncerndirektör lämnar

Efter 23 år med stor framgång där Förenade Care är ett företag som har såväl beställares, konkurrenters och medarbetares uppskattning lämnar Christer Henriksson, grundare och koncerndirektör Förenade Care, över ledarskapet till verkställande direktör Madeleine Lundström.

Förenade Care ingår i Forenede Koncernen som är ett danskt familjeföretag med verksamhet inom såväl facility service som omsorg. Forenede grundades av Peer C. Krogh och har efter 60 år i servicebranschen, utvecklats till ett av Nordens största tjänsteföretag. Christer Henriksson grundade Förenade Care i Sverige som 1998 förvärvades av Forenede Koncernen.

Förenade Care har skapat stora värden inom kvalitet och kompetensutveckling i äldreomsorgen och hälso- och sjukvården. Företaget har växt till en av de största inom branschen men ändå varit mån om varje enskild verksamhet och medarbetare.

Kompetenta medarbetare har utvecklats med företaget och framförallt har de precis som ledningen varit företaget trogna vilket är en stor del av Förenade Cares utveckling.

”Det är många känslor när man skall lämna över sitt livsverk. Alla fantastiska stunder med politiker och tjänstemän där vi fått ansvaret att förvalta och driva deras verksamheter.

Allt detta som jag varit med om är inte möjligt utan kompetenta och engagerade medarbetare som jag vill tacka från djupet av mitt hjärta.

Det är min övertygelse att företaget har en stabil grund att stå på som nu ger möjlighet till att ta ännu större steg i utvecklingen genom alla våra olika segment.” säger Christer Henriksson.

Christer Henriksson lämnar sin tjänst den 28 februari 2021 och står till förfogande för koncerndirektör Forenede Koncernen Lars Folkmann och verkställande direktör Madeleine Lundström under året 2021.

Förenade Care AB är ett av Sveriges ledande vårdbolag och en del av Forenede Koncernen. Koncernen är familjeägd med ca 9000 anställda. www.forenadecare.com