Forenede Care förvärvar A&O Ansvar och Omsorg

Forenede Care förvärvar A&O Ansvar och Omsorg

A&O Ansvar och Omsorg kommer ge Forenede Care ny kompetens och således fler möjligheter att fortsätta utveckla branschens bästa omsorgstjänster. Forenede Cares ambition är att göra skillnad för människor och detta förvärv bidrar till den ambitionen.

Affären förutsätter ett godkännande från Konkurrensverket, och beräknas slutföras under första kvartalet 2023.

-Tillsammans kommer vi bli ännu bättre och jag är glad att få välkomna A&O Ansvar och Omsorg in i Forenede Care. Nu börjar det viktiga arbetet med att lära känna och ta in all ny kunskap och nya perspektiv så att vi tillsammans kan bygga en gemensam kultur utifrån våra värderingar. Vi behöver lära av varandra så vi blir det bästa bolaget för alla våra medarbetare, kunder och samarbetspartners. När de två största familjeägda företagen slås samman till ett, påverkas omsorgsbranschen på ett positivt sätt vilket kommer gynna alla de som är i behov av god kvalitativ omsorg. Jag välkomnar A&O Ansvar och Omsorg in i Forenede-familjen säger Madeleine Lundström VD Forenede Care.

-Med förvärvet av A&O Ansvar och Omsorg stärks både Forenede-koncernen som helhet och Forenede Care i Sverige. När vi slås samman kommer vi kunna leverera ännu högre kvalitet till alla de som har behov av omsorg samtidigt som vi stärker vår affär genom att gå samman med en duktig branschkollega avslutar koncerndirektör Lars Folkmann.

För mer information vänligen kontakta Roy Sundvall, Marknad- och kommunikationschef Forenede Care:
Mail: roys@forenedecare.se / Tel: 070-08 49 53

Forenede Care är ett ledande omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom vård och omsorg. Forenede Care är en del av den familjeägda koncernen Forenede som startade sin verksamhet 1959. Forenede Cares huvudkontor ligger i Malmö och startade sin verksamhet 1998.

Forenede Care AB är ett av Sveriges ledande vårdbolag och en del av Forenede Koncernen. Koncernen är familjeägd med ca 9000 anställda. www.forenedecare.se