Forenede Care tar över driften av Vifolkagården i Mantorp.

Forenede Care vinner upphandling av säbo och hemtjänst i Mantorp

På uppdrag av Mjölby kommun kommer Forenede Care driva Vifolkagårdens särskilda boende inklusive hemtjänst i Mantorp.

Verksamheten består av särskilt boende med somatisk- och demensinriktning, korttidsboende/växelvård, restaurang samt drift av hemtjänst. Totalt antal platser på boendet är 46 st.

Upphandlingen utvärderades genom att anta det ekonomiskt mest fördelaktiga anbudet, med hänsyn till pris.

Driftstart beräknas till 2024-04-01 och avtalet har en maximal avtalstid på 7 år.

- Vi ser fram emot ett gott samarbete med Mjölby kommun. Nu ska vi göra skillnad för människor, för samhället och för framtiden även i Mantorp, säger Anette Lundgren Regionchef Forenede Care.

Forenede Care AB är ett av Sveriges ledande vård och omsorgsbolag med 7400 medarbetare bolaget är en del av Forenede Koncernen. Koncernen är familjeägd med ca 11500 anställda. www.forenedecare.se