Madeleine Lundström VD Förenade Care.

Organisationsförändring av verkställande ledning

Forenede Koncernens nya koncernchef Lars Folkmann och den nya koncernledningen för Sverige och Danmark står inför nästa fas i Förenade Cares utveckling i Sverige.

Koncernens ambition är fortsättningsvis att leverera branchens bästa servicelösningar och arbeta för en ökad tillväxt på den svenska marknaden. Förenade Care vill fortsätta bedriva god vård och omsorg med kompetenta och serviceinriktade medarbetare, där mottot Omtanke-Vänlighet och Service alltid är i fokus.

Vi arbetar i en föränderlig bransch med stor konkurrens och vi har ett gemensamt uppdrag att tillse att vår organisation och de tjänster vi erbjuder är relevanta och efterfrågade av våra kunder.

För att nå framgång i detta arbete behöver vi satsa på en mer strategisk marknadsföring, öka fokus på tillväxt och utveckling av våra affärsområden. Vi behöver tillse att vi har en organisation där driften är representerad i beslutsprocessen och det gemensamma strategiska arbetet.

För att öka vår kapacitet kring tillväxt, upphandling och affärsutveckling kommer Mia Palmé, nuvarande Marknadsdirektör, tillträda uppdraget som Affärsutvecklingschef.

För att stärka kommunikation och marknadsföring, internt och externt, tillträder Regionchef Roy Sundvall uppdraget som Marknadschef.

För att tillse att driften är representerad i beslutsprocesser och det strategiska arbetet tillträder Regionchef Susanna Gerhard och Pernilla Lidén som Affärsområdeschefer för norra delen av Sverige respektive södra delen.

Som en del av ny koncernstrategi kommer IT att bli en koncernfunktion för de fyra divisionerna i Forenede Koncernen. Henric Samuelsson tillträder som Koncern IT-chef.

Med förstärkning och ny sammansättning av verkställande ledning förbereder vi nu för utveckling, tillväxt och nya arbetsmetoder för att möta marknaden och ta Förenade Care vidare i nästa steg.

Följande personer och funktioner ingår från och med den 1 maj 2021 i verkställande ledning för Förenade Care Sverige: Affärsutvecklingschef Mia Palmé, Affärsområdeschef Pernilla Lidén, Affärsområdeschef Susanna Gerhard, Ekonomichef Anneli Ask, HR-chef Robert Wikgren, Marknadschef Roy Sundvall, Vård och Kvalitetschef Titti Gohed samt VD Madeleine Lundström.

Förenade Care AB är ett av Sveriges ledande vårdbolag och en del av Forenede Koncernen. Koncernen är familjeägd med ca 9000 anställda. www.forenadecare.com