Föreningen Ordfront på Bokmässan

Föreningen Ordfront på Bokmässan

Från och med torsdagen den 26 september till och med söndagen den 29 september kommer Föreningen Ordfront och Ordfront magasin att finnas på plats på Bokmässan i Göteborg. Vi kommer att hålla till i en monter på Globala Torget samt kommer med start på fredag dessutom att bjuda på idel spännande scenprogram och samtal.

Nedan följer vårt scen- och podcastprogram på Globala Torget / Bokmässan 2019 (för ett mer detaljerat innehåll se https://www.ordfront.se/foreningen-ordfront-pa-bokmassan-2/)

Fredag 27/9

16.50 – 17.30 på Rosa scenen – ”Maten och kapitalet”

Moderator: Johan Berggren, chefredaktör samt ansvarig utgivare på Ordfront magasin.

Gäster: Gunnar Rundgren, ekojordbruksexpert, medgrundare av Krav-certifieringen och bonde samt Abigail Sykes, frilansande journalist och hållbarhetsexpert.

17.45 – 18.15 på Poddscenen – ”Maten och kapitalet – en fördjupning”

Samtalsledare: Johan Berggren.

Gäster: Gunnar Rundgren och Abigail Sykes.

Lördag 28/9

11.20 – 12.00 på Rosa scenen – ”Jakten på Nätverket – gripande, tortyr och förföljelse av unga aktivister i Ryssland”

Moderator: Eugene Wolynsky, medarbetare på Föreningen Ordfront med fokus på frågor om Ryssland.

Gäster: Philipp Galtsov, rysk människorättsaktivist samt Simon Edman, skådespelare.

12.15 – 12.45 i Tea Talks – ”Jakten på nätverket – gripande, tortyr och förföljelse av unga aktivister i Ryssland – En fördjupning”

Moderator: Eugene Wolynsky.

Gäst: Philipp Galtsov.

14.00 – 14.40 på Orangea scenen – ”Maffian, Putin och pengarna – fallet Sergej Magnitskij”

Moderator: Johan Berggren.

Gäster: Anastasia Kirilenko, rysk journalist med fokus på korruption och organiserad brottslighet samt Martin Uggla, ordförande i Östgruppen.

15.00 – 15.30 på Poddscenen – ””Anastasia Kirilenko och Martin Uggla om fallet Sergej Magnitskij – En fördjupning”

Samtalsledare: Johan Berggren.

Gäster: Anastasia Kirilenko och Martin Uggla.

Söndag 29/9
10.40 – 11.00 på Orangea scenen – ”50 år i demokratins tjänst – Vad händer nu?”

Moderator: Magnus Olsve, kommunikatör och administratör i Föreningen Ordfront samt redaktör på Ordfront magasin.

Gäster: Annika Elmqvist, tecknare och författare med bakgrund i Ordfront samt Leif Ericsson, medgrundare av Ordfront, tidigare chefredaktör för Ordfront magasin samt författare.