Ordfront startar fortsättningskurs i mänskliga rättigheter!

Ordfront startar fortsättningskurs i mänskliga rättigheter!

Är du intresserad av MR-frågor och skulle vilja lära dig mer? Då är vår kurs i mänskliga rättigheter och demokrati någonting för dig! Under våren kommer vi att fokusera på specifika rättigheter kopplade till aktuella frågor. Syftet är att kursen ska ge kunskap, argument och analysförmåga för att kunna bemöta förslag och idéer som hotar mänskliga rättigheter. Utbildningen ska inspirera till en demokratisk människorättsaktivism!

Under fortsättningskursen får du en fördjupad förståelse för de utmaningar men också möjligheter som kan uppstå när en diskuterar mänskliga rättigheter och demokrati.

Grundkunskaper är inte ett krav, ditt intresse för mänskliga rättigheter och demokrati räcker gott och väl! Det går bra att delta på alla, några stycken eller ett av de sex kurstillfällena. Var bara noga med att ange vilka tillfällen du är intresserad av i din anmälan.

Kursen startar måndagen den 20 mars och består av sex kurstillfällen under våren. Det går bra att delta på alla, några stycken, eller ett tillfälle. Var bara noga med att ange vilka tillfällen du är intresserad utav i din anmälan.

Kursen blir av under förutsättning att vi får tillräckligt med deltagare.

Sista anmälningsdag är den 28 februari. Vid avanmälan efter den 28 februari återbetalas inte kursavgiften.

Pris: 350 kronor för hela kursen för Ordfronts medlemmar, annars 500 kronor. Eller 100 kr per tillfälle (80 kr för medlemmar)

Plats:
Karlbergsvägen 66A i Stockholm

Tid:
18:00-21:00 inklusive paus.

Anmälan och mer information hittar du här

För frågor hör av dig till info(a)ordfront.se.

Varmt välkommen!