Emil Jensen

Artisten Emil Jensen gästar Mänskliga Rättighetsdagarna i Helsingborg!

Den 24 november släpper Emil Jensen sitt nionde album ‘Än susar skogen – sånger och snack’ och den 25 november gästar den prisbelönte musikern Allmänhetens dag på MR-dagarna!

Upplev en unik spelning som kombinerar lyrik och politik från en av Sveriges mest lysande scenkonstnärer, i en tid då mänskliga rättigheter är viktigare än någonsin. Emil Jensen lyfter allvarliga frågor genom att värva musik med komiska personliga berättelser och globala ämnen. Hans prisbelönta artistiska uttryck lämnar ingen oberörd.

'Än susar skogen – sånger och snack' är ett temaalbum om den biologiska mångfalden och fungerar både som bok och album.
- Mitt i en brinnande värld och en mörk tid känns det viktigare än någonsin att sätta ljuset på det snillrika livet på jorden. Att häpna över det vi har, över den planet som vi så gärna vill ha kvar. Jag kommer att prata och sjunga om naturskydd, kulturskydd och fred – en påminnelserapport bland alla larmrapporter, berättar Jensen själv om förställningen.

Den skånske artisten har alltid brunnit för hållbar utveckling och har under sin karriär gjort ett flertal klimatturnéer genom Sverige, helt och hållet per cykel. Flera hundra mil med gitarren i lådan och solcellspanel på pakethållaren har Emil Jensen skapat en egensinnig men stenhård manifestation för en mer hållbar jord.

Missa inte Emil Jensens framträdande på Allmänhetens dag på Helsingborg Arena, den 25 november klockan 13:00-14:00. Fri entré!
Föreställningen genomförs med bidrag av Region Skåne.