Föreningen Ordfront bjuder in till visning av Leviathan och panelsamtal om yttrandefrihet i Ryssland.

På söndag den 3 maj visar föreningen Ordfront och biograf Reflexen i Kärrtorp, Stockholm, filmen Leviathan av Andrey Zvyagintsev och håller ett panelsamtal om yttrandefrihet i Ryssland. I samtalet medvekar rysslandskännaren och tidigare utrikeskorrespondenten Stig Fredrikson, poeten och sångaren Eugene Wolynsky samt Anna Wigenmark (samtalsledare), ordförande i Föreningen Ordfront och människorättsjurist. Samtalet och filmvisningen är ett led i Ordfronts kampanj för de så kallade Bolotnajafångarna.

Föreningen Ordfront bjuder på förfriskningar och har inför denna kväll tagit fram ett Rysslandspaket för alla nya medlemmar. Du som blir medlem på plats får därför en biljett till filmen Leviathan, och böckerna Tsar Putin: Myter, makt och despotism och Rysk dagbok. Dessutom får du en prenumeration av Ordfront magasin + det senaste numret i handen.

Dörrarna öppnas 18:00 och samtalet drar igång 18:20 inne i salongen. De första 20 ordfrontmedlemmarna – eller blivande sådana – går in gratis. Så kom i tid!

Varmt välkomna!