Pressmöte med Feray Salman

Pressmöte med Feray Salman

Välkommen på pressmöte med föreningen Ordfronts internationella gäst Feray Salman!

Feray Salman, huvudsamordnare vid Human Rights Joint Platform kommer under mänskliga rättighetsdagarna i Malmö att delta i seminariet ”Refugee crisis – for whom”. Under seminariet diskuteras bland annat vad Europas gränskontroller får för konsekvenser för de människor som riskerar sina liv på Medelhavet. Seminariet hålls 10:30 den 18 november i salen High Live 1.

Feray medverkar även i seminariet ”The human rights situation in Turkey” som hålls under lördagen den 19 november klockan 13:30 i sal Live 6+7.

Klockan 15:00, fredag den 18 november arrangeras ett pressmöte med Feray Salman i salen Live 11. Feray kommer svara på frågor gällande situationen för de mänskliga rättigheterna i Turkiet.

För att boka en intervju, hör av dig till en av våra presskontakter.

Anna Wigenmark

Generalsekreterare Ekonomi, beslutsfattande 070-249 31 30