Årets företagare utses på fredag – två företag från Västernorrland i final

Årets företagare utses på fredag – två företag från Västernorrland i final

Årets Företagare är Sveriges största och mest prestigefyllda utmärkelse för företagare. I riksfinalen som avgörs på fredag den 16 oktober tävlar 40 företag från hela landet i kategorierna Årets Företagare och Årets Unga Företagare.

Representerar Västernorrland i tävlingen gör:

Nils Erik "Nicke" Jonasson och Carina Jonasson, RecondConcept i Ånge AB (Årets Företagare)

Robin Hörnkvist, Scenklart (Årets Unga Företagare)

- Det är alltid viktigt att hylla Västernorrlands företagare, men nu under Corona är det extra viktigt att inte glömma bort våra lokala företag som skapar både jobb, skatteintäkter och innovation i regionen, säger Joakim Sjöstedt, regionchef Företagarna Västernorrland.

Samtliga finalister i kategorin Årets Företagare.

Samtliga finalister i kategorin Årets Unga Företagare.

Sveriges största organisation för dig som driver företag

Vi företräder 60 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat.

Företagarna
Rådmansgatan 40