Framtidens företagare är global

Kocken och TV-kändisen Alexandra Zazzi, och Hamid Raziullah VD för Datanova. Det är några av gästerna den 18 oktober då Företagarna inleder samarbetet Globalt Företagande med Internationella Företagarföreningen i Sverige (IFS) för att synliggöra och lyfta framgångsrika företagare med utländsk bakgrund.

– Under 2000-talet har vi sett en kraftig ökning av antalet företagare med utländsk bakgrund. Vi hoppas att dagen kan vara ett första steg till att skapa en plattform för nya nätverk och affärer, säger Elisabeth Thand Ringqvist, vd för Företagarna.

Förutom inspirationsföreläsning blir det också en paneldebatt om det lokala företagsklimatet i Göteborg där Sam Friberg från Business Region Göteborg med flera deltar.

Den 23 oktober kommer turnén till Malmö och där deltar bland andra Hans Henecke, VD för Business Region Skåne AB och Danina Mahmutovic, producent för Din Gata på Sveriges Radio. Ytterligare ett stopp är planerat till den 15 november i Södertälje.

Praktisk information:

Globalt företagande Göteborg