Framtidens företagare är global

Kocken och TV-kändisen Alexandra Zazzi, och Hamid Raziullah VD för Datanova. Det är några av gästerna den 18 oktober då Företagarna inleder samarbetet Globalt Företagande med Internationella Företagarföreningen i Sverige (IFS) för att synliggöra och lyfta framgångsrika företagare med utländsk bakgrund.

– Under 2000-talet har vi sett en kraftig ökning av antalet företagare med utländsk bakgrund. Vi hoppas att dagen kan vara ett första steg till att skapa en plattform för nya nätverk och affärer, säger Elisabeth Thand Ringqvist, vd för Företagarna.

Förutom inspirationsföreläsning blir det också en paneldebatt om det lokala företagsklimatet i Göteborg där Sam Friberg från Business Region Göteborg med flera deltar.

Den 23 oktober kommer turnén till Malmö och där deltar bland andra Hans Henecke, VD för Business Region Skåne AB och Danina Mahmutovic, producent för Din Gata på Sveriges Radio. Ytterligare ett stopp är planerat till den 15 november i Södertälje.

Praktisk information:

Globalt företagande Göteborg
Datum och tid:
torsdag 18 oktober, kl 13.30 – 15.30
Plats: Röhsska Museet, Vasagatan 37-39, Göteborg

Globalt företagande Malmö
Datum och tid: tisdag 23 oktober, kl 13.30 – 15.30
Plats: Sankt Gertrud, Östergatan 7B, Malmö

För mer information:
Anna Söderström
pressekreterare Företagarna

Daniel Ritter
projektledare Företagarna
Telefon: 08-406 18 20

Vi företräder närmare 60 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat. Våra medlemmar gör oss till en stark och trovärdig röst i maktens korridorer.

Anna Anderberg

Presskontakt Pressekreterare 070-788 74 36

Sveriges största organisation för dig som driver företag

Vi företräder 60 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat.

Företagarna
Rådmansgatan 40