Anders Cederlund (Tukan Tech Solutions), Annie och Klas Johansson (Holly Sawara), Marcus Öhrner och Carl Johansson (Quigly), Gautam Billore (Nordic Digital Hub)

Företagsfabriken tar in fyra nya företag till sitt tillväxtprogram

Efter ett år då Företagsfabriken har haft fler ansökningar till sitt Tillväxtprogram än någonsin och nu har fyra företag blivit accepterade till Företagsfabrikens Tillväxtprogram. Utöver de fyra nya bolagen har även Ruben Klingenberg - vinnaren i vårens Innovationstävling kommit in i programmet.

Företagen som har kommit in till Företagsfabriken är: Quigly - ett fintech företag med fokus på mikrobetalningar, TukanTech - som jobbar med elsäkerhet, Nordic Digital Hub - som kopplar ihop investerare och startups, samt Holly Sawarra som har en unik lösning för fritidskläder.

Företagsfabrikens VD Sandra säger: ”Vi är glada och stolta att så många kreativa entreprenörer från Kronoberg valt att söka sig till oss för att hjälpa dem genom vårt tillväxtprogram. Vi tycker också det är glädjande att det är entreprenörer från olika delar av Kronoberg med olika nationaliteter, från olika branscher, har olika bakgrunder och är i skilda åldrar. Detta är helt i linje med vår vision att vara en naturlig destination för alla drivna entreprenörer i Kronoberg som har en idé som kan leda till ett tillväxtbolag som generar skatteintäkter till hela Kronoberg.”

Företagen har nu gått genom en veckas onboarding och kommer få kontinuerlig affärsutveckling, utbildningar och möjligheten till att bygga nätverk - allt för hjälpa dem skapa tillväxtföretag.

Företagsfabriken kommer arrangera en ny Innovationstävling under hösten 2021 under perioden vecka 38-42 där vinnaren får en helt betald plats i Tillväxtprogrammet.