Gå direkt till innehåll
Hela  4 av 5 svenska direktsäljare är kvinnor, en siffra som är nästan tre gånger högre än genomsnittet i Europa.
Hela 4 av 5 svenska direktsäljare är kvinnor, en siffra som är nästan tre gånger högre än genomsnittet i Europa.

Entreprenörskap på lika villkor

I Network Marketing är det kvinnorna som står för drivkraften och branschens framgång. 4 av 5 svenska direktsäljare är kvinnor, en siffra som är nästan tre gånger högre än genomsnittet i Europa.

Möjlighet att påverka

Inom Aloe vera-företaget Forever Living är övervägande delen av återförsäljarna kvinnor (90 %) och var och en har sitt mål, sitt driv. Det kan vara mer tid med familjen, en extrainkomst, eller möjligheten att driva sin egen verksamhet. Att få delta i utbildningar och att utvecklas lockar också många, liksom den sociala gemenskapen.

- Du påverkar själv din situation och hur du vill utvecklas, dina arbetstider och hur mycket du vill jobba varje dag. Tyvärr är det fortfarande många kvinnoyrken som ger riktigt dåligt betalt, vi har mycket att göra i samhället på den punkten. Inom Network Marketing jobbar du upp den inkomst du själv bestämmer, säger Ulrika Runbert, toppledare inom Forever Living.

Forever är Skandinaviens största direkthandelsföretag inom hälso- och hudvårdsprodukter baserade på Aloe vera, har verksamhet i drygt 160 länder och är därmed världens största odlare, tillverkare och distributör av Aloe vera. Alla produkter bygger på stabiliserad Aloe vera av hög kvalitet. Genom att själva äga hela produktionsprocessen, från planta till färdig produkt, kan vi kontrollera och garantera högsta kvalitet. Att ta ansvar för sin egen hälsa ligger i tiden och vi ser att allt fler människor intresserar sig hälsosammare alternativ.

Presskontakt Business related questions Scandinavia 0317278089

Välkommen till Forever Living Products Scandinavia!

Forever är ett av Skandinaviens största direkthandelsföretag inom hälso- och hudvårdsprodukter. Vi startade i USA 1978, och har idag verksamhet i drygt 160 länder. Vår vision är att erbjuda möjlighet till ett rikare liv, både genom ökat välmående med våra produkter och personlig utveckling genom affärsmöjligheten.
Vi utvecklar främst produkter inom kosttillskott, träning, hud- och hårvård. Att ta ansvar för sin egen hälsa ligger i tiden och vi ser att allt fler människor intresserar sig hälsosammare alternativ.

43134 Mölndal