Nördcafé: The Buffyverse i synnerhet, Joss Whedon i allmänhet

Tid: Onsdagen den 29 februari 2012 kl 18-21
Plats: Form/Design Center, Lilla Torg 9, Malmö

Kvällens Nördcafé fortsätter samtalet om myterna i vardagen. Denna gång med utgångspunkt i populärkulturens husgud Joss Whedon och hans TV-serier. Buffy, en ikon för feminister, Spike som sexsymbol där Angel fallerar och lite rymdvästern, en aning Dollhouse och en uns Dr. Horrible's Sing-Along-Blog.

Kvällens nördar:
- Lisa Sjöblom: illustratör, jobbar ibland på Science Fiction-bokhandeln och som skrev sin kandidatexamen i engelska om just Buffy.
http://woolrim.wordpress.com, http://www.tailsfromtheburrow.com
- Lina Johansson: jobbar på Science Fiction-bokhandeln, driver knapptillverkarfirman Buttonstar The Next Generation och är en äkta fan-girl till Buffy och Joss Whedon.

Värd: Birgitta Ramdell, Form/Design Center
Moderator: Rebecka Eriksson, Briza maxima AB
Producent: Luisa Carbonelli, Briza maxima AB

• grafisk design/illustration

Form/Design Center är en dynamisk och välbesökt mötesplats för form, design och arkitektur. Här hittar du mycket av det bästa och senaste inom svensk design. Här visas årligen ett tjugotal utställningar om industridesign, konsthantverk, möbel- och textildesign, arkitektur och stadsutveckling, mode, grafisk formgivning och illustration. Form/Design Center arrangerar även föreläsningar och debatter och är en arena för möten och utbyten mellan formgivare, allmänhet, forskning och näringsliv.