Formgårda nomineras till Svenska Designpriset för andra gången!

Med det veganska hudvårdsvarumärket ARC® får Formgårda sin andra nominering till Svenska Designpriset. Liksom med True Organics of Sweden nomineras Formgårda i kategorin Grafisk identitet.

"Det är fantastiskt roligt att ha blivit nominerad på nytt! Det visar att våra varumärkes- och designkoncept alltid ligger i framkant", säger Anki Edenström, Creative Director på Formgårda. ”ARC är ett speciellt varumärke som förtjänar lite extra uppmärksamhet då man utvecklar och tillverkar hudvård i Sverige och helt fria från animaliskt ursprung, råolja och hormonstörande ämnen. ARC vill göra det enkelt för människor att göra ett bättre val – utan att kompromissa på kvalité.” Lansering sker under hösten 2018.

Hanna Jäderholm, CEO Skinware Sweden som är grundare till ARC® och är oerhört glad för nomineringen. ” Vi valde Formgårda för att det jobbar genomgående med hållbarhet och kvalité i deras uppdrag. Att de tidigare jobbat med andra framgångsrika hudvårdsvarumärken blev en avgörande faktor i valet av byrå. De vågar utmana, pusha och ligger i framkant. ” Hanna fortsätter: "Nomineringen är ytterligare en bekräftelse på att vi valt rätt.”

Formgårda har under 2018 arbetat fram hela varumärkeskonceptet för ARC®. Detta omfattade både den grafiska identiteten och designkonceptet för förpackningarna. I uppdraget ingick också hållbart materialval vilket blev sockerrör och 100 % förnybara resurser.

Se och läs om ARC: arcskinware

Omröstningen startar den 10 september! Gå in och rösta på oss! designpriset.se

Svenska Designprisets vinnare 2018 presenteras på den festliga prisutdelningen den 25 oktober på Berns i Stockholm.

• PR, kommunikation

• Stockholm

Formgårda är en design- och varumärkesbyrå. Vårt erbjudande bygger på att sammanfläta varumärkesstrategi med affärsutveckling och kompetens inom hållbar utveckling. Genom att arbeta helt integrerat mellan varumärke, design och hållbar utveckling hjälper vi våra kunder att skaffa sig en konkurrensfördel i dagens snabbrörliga ekonomi.

FORMGÅRDA AB
Tavastgatan 47, 118 24 STOCKHOLM