Framtiden har beslutat om renoveringar hos Bostadsbolaget

Framtidens styrelse har idag fattat inriktningsbeslut rörande renoveringar av Bostadsbolagets fastighetsbestånd.

Det handlar om följande tre renoveringsarbeten:
Fasadupprustning av Landalabergen i Landala som berör 516 lägenheter under åren 2016-2019.
Badrumsrenovering av 451 lägenheter på Gregorianska gatan och Skottårsgatan i Kortedala.
Badrumsombyggnad samt stambyten i 705 lägenheter under åren 2016-2020 på Norra och Södra Dragspelsgatan i Järnbrott.

För mer information, kontakta Camilla Hallquist, fastighetschef Bostadsbolaget, 031 731 50 15

Framtidenkoncernen är en av landets största fastighetsägare. Förvaltnings AB Framtiden är moderbolag och genom bostadsföretagen Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder och Gårdstensbostäder förvaltar koncernen ca 72 000 lägenheter i Göteborg. Egnahemsbolaget och Störningsjouren ingår också. Framtidenkoncernen ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad.