Four PR firade tio år som byrå med ekonomiskt rekord

Trots att Four PR:s jubileumsår 2020 kom av sig och istället blev ett prövande pandemiår så lyckades byrån bättre än någonsin. När 2020 nu summeras kan Four PR konstatera att de firade tio år som byrå genom att växa med drygt 25 procent i byråintäkt.

Precis som många andra har PR- och kommunikationsbyrån Four PR påverkats av den rådande pandemin, där 2020 präglades av en digital omställning, distansarbete och restriktioner. Trots detta lyckades Four PR ta sig starkt igenom 2020, vilket resulterade i byråns bästa år någonsin med såväl ökad byråintäkt som utökade kunduppdrag.

– När pandemin bröt ut förra våren fanns det som bekant en oro för hur ekonomin i samhället skulle utvecklas, och vi var väldigt vaksamma kring byråns ekonomiska läge kopplat till det. Med facit i hand har vi gjort vårt bästa år någonsin, tack vare hårt arbete, både före och under pandemin, och att vi har kloka kunder som har prioriterat PR och kommunikation under 2020, säger Martin Ruist, medgrundare och vd på Four PR.

En tioårig byrå i stark utveckling
Four PR grundades 2010 och har sedan starten haft en stadig kurva uppåt med både ökad omsättning och utökade kommunikationsuppdrag på nationell och internationell nivå. Den 1 april 2020 fyllde byrån tio år.

– Trots att pandemin la sordin över vårt jubileumsår så är vi stolta över det jobb vi gjorde 2020, och att genomföra ett rekordår är också ett sätt att fira. Vi kommer inte sitta still i båten, utan vi vill fortsätta utvecklas och växa tillsammans med våra kunder. Vi har haft tio grymma år sedan byrån grundades och jag hoppas givetvis att det blir tio minst lika grymma år framåt. 2021 är starten på ett nytt starkt decennium, säger Fredrik Stengarn, medgrundare på Four PR.

25 procents tillväxt bygger styrka och trygghet för framtiden
Four PR omsatte 6,2 miljoner kronor 2020 och siktar på fortsatt stabil, organisk tillväxt. Byråintäktsökningen från året innan blev nästan 25 procent, vilket bidrog till ett förbättrat resultat.

– Det är alltid bra att gå plus, och extra bra i osäkra tider. Vi har haft bakslagsår tidigare och då har bufferten varit helt avgörande, så vi vet verkligen av egen erfarenhet hur viktigt det är att ett företag klarar av att bygga upp ett samlat överskott. Plusresultatet 2020 gör att vi kan ge en ytterligare trygghet till både våra kunder och medarbetare, säger Martin Ruist.