Four PR förstärker i Stockholm

PR- och kommunikationsbyrån Four PR, med säte i Örebro samt kontor i Stockholm och Karlstad, anställer nu ytterligare en medarbetare i Stockholm. Sedan tidigare utgår konsulten och byråns ena partner Martin Ruist från Stockholmskontoret. Nu får han sällskap av Ronja Nyström.

Nu väljer Four PR att förstärka kontoret i Stockholm med ytterligare en PR-rådgivare i och med att Ronja Nyström, som sedan tidigare är bekant på Örebrokontoret, flyttar till huvudstaden och får fast stationering på kontoret i Waterfront Building.

– När vi öppnade kontoret i Stockholm var det för att etablera närvaro på den marknaden, och vi ser nu behov av att förstärka ytterligare. I år räknar vi med att ungefär en tredjedel av byråintäkten kommer komma från Stockholmsföretag, medan resterande fördelas jämt mellan uppdrag i övriga Sverige och internationella uppdrag, säger Martin Ruist, vd på Four PR.

Ronja Nyström kommenterar satsningen såhär:

– Vi jobbar med privata och offentliga kunder på alla nivåer – lokalt, nationellt och internationellt. Då spelar det i grunden ingen roll var man sitter, men jag är övertygad om att förstärkningen i Stockholm kommer innebära fler kunduppdrag och en starkare byrå som kan jobba med organisationer av alla typer och storlekar. Styrkan är att vi lever i alla dessa världar, säger Ronja Nyström.

Fortsatt starkt säte i Örebro – undviker ett ”innanför tullarna”-perspektiv

Four PR, som jobbar med insiktsdriven kommunikation som ger långsiktig affärs- och samhällsnytta, grundades 2010 i Örebro med ambitionen att vara ett starkt alternativ till PR-byråerna i Stockholm. Det tycker byrån att man fortfarande är, även om det inte går att blunda för PR-marknaden i Stockholm.

– Vi är i grunden ingen ”Stockholmsbyrå”, med allt vad det innebär. Vi gillar att vi också har en stark närvaro på landsorter som Örebro och Karlstad. Påfallande ofta har våra Stockholmskunder också omfattande verksamhet ute i landet, i form av lokalkontor eller produktionsanläggningar. Det är en styrka att vi inte bara har ”innanför tullarna”-perspektiv på saker och ting, säger Fredrik Stengarn, konsult och partner på Four PR, med Örebrokontoret som sin utgångspunkt, och fortsätter:

– Vi har många kunder som bland annat väljer oss just för att vi inte bara finns i Stockholm. Samtidigt älskar vi att jobba i Stockholm och den dynamiska miljö som finns i huvudstaden. Jag själv är där regelbundet i kunduppdrag, och att utgå från Örebro är inget hinder för det. Av någon anledning är det närmare för en örebroare till Stockholm än vad det är för stockholmare till Örebro, konstaterar Fredrik Stengarn.

Ronja Nyström tillträdde sin tjänst på Four PR i Stockholm den 1 september.

• PR, kommunikation

PR- och kommunikationsbyrån Four PR grundades 2010 och har sitt säte i Örebro, samt närvaro i Stockholm och i Karlstad. Four PR skapar insiktsdriven kommunikation för långsiktig affärs- och samhällsnytt för kunder både i och utanför Sverige. Exempel på aktuella kunder är Ford Motor Company Sverige, Plantronics, Engcon Group, Handelskammaren Mälardalen, Handelskammaren Värmland och Sveriges Veteranförbund. Läs mer på www.fourpr.se