Lantmännen Unibake samlar sociala medier hos Four PR

Lantmännen Unibake har sedan 2012 tagit hjälp av PR-byrån Four PR för sin relationsmarknadsföring i sociala medier för varumärkena Hatting och Korvbrödsbagarn. Nu har bolaget valt att ta nästa steg i samarbetet och samla alla varumärken hos byrån. I avtalet ingår även att succesivt utöka pr-arbetet med bland annat Instagram.

Bageriföretaget Lantmännen Unibake har i dag tre olika varumärken som marknadsförs mot såväl konsument som företagskunder. För att hålla ihop pr-arbetet i sociala kanaler har företaget länge tagit hjälp av pr-byrån Four PR för varumärkena Hatting och Korvbrödsbagarn.

Samlar allt pr-arbete för sociala kanaler och utökar
Nu väljer företaget att samla allt sitt pr-arbete i sociala kanaler hos byrån genom att även inkludera varumärket Bonjour i samarbetet. I samband med detta ska pr-arbetet även utökats med bland annat närvaro på Instagram.

– Vikten av bra relationsmarknadsföring och pr-arbete i sociala kanaler ökar för varje år som går, speciellt för oss som jobbar både mot konsument och företagskunder, så det här är ett naturligt steg för oss. Four PR har varit rätt partner för oss hittills och vi tror att de är rätt för att fortsätta utveckla vår kommunikation, säger Lars Olander, marknadschef på Lantmännen Unibake.

Byrå i stark tillväxt
Den Örebrobaserade PR-byrån Four PR har haft en stark tillväxt den senaste tiden med flera nya och utökade förtroenden och uppdrag. Medarbetarstyrkan har sedan 2015 gått från tre till sju personer.

– Vi är väldigt glada att Lantmännen Unibake uppskattar det vi gör för deras pr-arbete och vill utveckla det. Det är roliga varumärken att jobba med och det går nästan att ta på engagemanget på kontoret som finns för dem. Vi har massor av idéer och ser fram emot att få förverkliga dem, säger Martin Ruist, vd och kundansvarig på Four PR.