Marvels Legion klar för säsong 2

FX har beställt en andra säsong av dramaserien Legion vars säsong 1 hade svensk premiär på Fox Sverige den 9 februari i år. Den andra säsongen av Legion får premiär på Fox Sverige under 2018. Legion är skapad av Noah Hawley som står bakom den hyllade tv-serieversionen av Fargo.

Legion kretsar kring David som sedan tonåren har kämpat med psykisk ohälsa och även diagnostiserats som schizofren. Men när David, som har åkt in och ut på mentalsjukhus större delen av sitt liv, träffar en patient med liknande ”problem, konfronteras han av möjligheten att rösterna han hör och människorna han ser faktiskt kan var på riktigt, och inte inbillade… När David så småningom möter Melanie Bird en krävande terapeut med en skarp hjärna och okonventionella metoder öppnas Davids ögon för en ny värld med extraordinära möjligheter.

- Det är givetvis jättekul att det blir en säsong 2 av Legion. Förutom själva storyn och att det är en Marvel-produktion som bygger på X-Men innehåller serien en hel del specialeffekter som man kanske inte sett tidigare. Det är med spänning och stor förväntan vi ser fram emot säsong 2, säger Helena Lantz, Marknadschef på FOX Sverige.

Övriga skådespelare i Legion: Rachel Keller (Fargo), Jean Smart (Fargo), Aubrey Plaza (Parks and Recreation), Jeremie Harris (A Walk Among the Tombstones), Amber Midthunder (Hell or High Water), Katie Aselton (The League) och Bill Irwin (Interstellar).

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Sara Lindström, FOX Networks Group, sara.lindstrom@fox.com eller tfn +46 (0)768-77 79 56.

Om Fox Networks Group

Om FX Productions
FX Productions (FXP) producerar FX hyllade drama The Strain, den kommande serien Trust, komedierna Louie, Archer och de kommande Better Things och Atlanta samt FXX komedin It’s Always Sunny in Philadelphia, You’re The Worst och Man Seeking Woman. FXP är även medproducenter av The Americans, Tyrant och den kommande Taboo samt Fargo, American Crime Story och komedin Sex&Drugs&Rock&Roll.

Om Marvel Entertainment
Marvel Entertainment, LLC, ett helägt dotterbolag till The Walt Disney Company, ett av världens mest framstående seriefigurs- och underhållningsbolag, med över 8 000 seriefigurer i en mängd olika produktioner som spänner sig över 75 år. Marvels seriefigurfranchise sträcker sig inom underhållning, licensiering och publicering. För mer information besök marvel.com © 2016 MARVEL.

• legion