​National Geographic+ lanserat på Telia

Nu finns on demand-tjänsten National Geographic+ även på Telia. Detta tack vare ett nytt avtal mellan FOX Networks Group (FNG) i Norden och Telia Company.

- Vi är mycket stolta över lanseringen av National Geographic+ på Telia. Det stärker ytterligare vårt redan starka samarbete. Genom ytterligare distribution av National Geographic+ kan vi nu erbjuda våra unika dokumentärserier och filmer för en ännu större publik över alla plattformar, säger Hans van Rijn, VD, FNG Norden.

National Geographic+ är den senaste av produktlanseringar från Fox Networks Group (FNG) Europa och Afrika. National Geographic+ ger tittarna exklusiv tillgång till den stora katalogen av program från National Geographic.

Lanseringen stärker vårt mål att leverera extraordinära upplevelser till våra partners abonnenter. National Geographic+ är den starkaste on demand dokumentär-tjänsten i Norden med en blandning av helt nya originalserier såsom Genius: Picasso med Antonio Banderas, Mars, Vår underliga planetoch prisbelönade dokumentarfilmer som Before the flood med Leonardo Dicaprio, samt temabaserade program från National Geographic, avslutar Hans Van Rijn.

- Genom Telia Play har vi skapat ett streamingpaket som innehåller 15 tv-kanaler, en filmbutik, SF kids, HBO och nu även ett imponerande bibliotek med dokumentärer i världsklass från National Geographic+ för endast 149 kr. Telia Play och dess innehållsmix är helt unik på svenska marknaden och vi tar ytterligare ett steg i att förbättra vår tv-tjänst, förklarar Philip Wagrowski, ansvarig för Telias tv och bredbandstjänster.

För ytterligare information var vänlig kontakta:Bessie Wedholm, Fox Networks Group
Tfn: +46 (0)70 298 38 01
Mail: bessie.wedholm.consultant@fox.com

Telias pressavdelning
Tfn: 0771-775830
Nyhetsrum: teliapress.se

• national geographic+
  • fox networks group

Fox Networks Group (FNG) är den primära verksamheten för 21st Century Fox (NASDAQ: FOXA). FNG består av Fox Television Group, som inkluderar Fox Broadcasting Company och 20th Century Fox Television, Fox kabelnät, som inkluderar FX Networks, Fox Sports Media Group och National Geographic Partners. Tillsammans skapar de program som distribueras över hela världen. FNG står för en stor del av USA:s mest populära underhållning, sport och dokumentärer.