Varumärke sedan 1991 @foxbelysning skapat av professor HC Ericson...

Logotype som betyder klimatsmarta belysningsarmaturer!

Varumärke sedan 1991 @foxbelysning skapat av professor HC Ericson...

I november 2019 skrev tidningen NyTeknik om ”klimatkorkade armaturer”. Det vill säga LED-armaturer vars ljuskälla inte kan ersättas när den slutar fungera. Att vi då måste ersätta den trasiga armaturen med en helt ny.

Vi vill därför slå ett slag för våra klimatsmarta och framtidssäkrade armaturer. Faktum är att större delen av vårt standardsortiment faller under den kategorin.

De bygger nämligen på löstagbara insatser som enkelt kan uppgraderas vid behov. Istället för att köpa en helt ny armatur ersätts tekniken inuti med en modern LED-insats. Ofta är det inget fel på själva armaturstommen men tekniken inuti är antingen gammal eller har gett upp.