Neptuniskolan i Malmö

Neptuniskolan i Malmö

Neptuniskolan invigdes hösten 2020 och är en skola för årskurs 7-9. Fox Belysning har levererat flera olika belysningsarmaturer.

Text från Malmö stads hemsida:
Skolan ligger centralt med närhet till Västra hamnen, Ribersborg och Slottstaden. Själva skolbyggnaden är såklart modernt inredd med stora luftiga lektionssalar och digital teknik. I anslutning till varje sal finns grupprum. Skolan är byggd i fem plan vilket skapar en luftig atmosfär och vi har medvetet valt att placera elevernas och lärarnas klassrum utspritt över skolan för att främja rörelse. Skolgård finns på markplan men vi har även en takterrass på fjärde våningen för rastverksamhet samt en parkourbana på idrottshallens tak.

Armatur: SKY Park , HLS Ledstångsbelysning samt i-LèD Xenia linjär LED-armatur

Arkitekt: Här Malmö AB