Foyen uppdaterar om entreprenadrätt i internationell publikation

Foyen uppdaterar om entreprenadrätt i internationell publikation

Getting the Deal Through är en internationell publikation som täcker 75 verksamhetsområden med koppling till fler än 150 jurisdiktioner och som samarbetar med många av världens bästa advokatfirmor. De olika avsnitten författas av experter inom respektive område och vi på Foyen är stolta över att få representera Sverige med våra senaste bidrag för verksamhetsområdet entreprenadrätt, i Construction 2020.

Construction 2020 kartlägger central lagstiftning och praxis för bygg- och anläggningsbranschen i 26 länder. Foyens delägare Jacob Hamilton, Richard Sahlberg och Per Vestman klargör vad som gäller inom entreprenadrätt i Sverige.

– I årets utgåva av Construction har vi för det svenska avsnittet uppdaterat sammanställningen med flera ändringar och uppdateringar. Det händer mycket i den svenska entreprenadrätten och det är många som efterfrågar en överskådlig sammanställning av vanliga frågeställningar. Trots att det är en internationell publikation har vi därför även nationella klienter som efterfrågar den årliga utgåvan, säger Richard Sahlberg, en av författarna till det svenska avsnittet om entreprenadrätt.

Rapporten kan laddas ner här

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 95 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.

Annica Hentze