Foyen biträder Gold Line Resources Ltd i reverse takeover

Foyen har biträtt det kanadensiska gruvbolaget Gold Line Resources Ltd. (GLR) i samband med ett s.k. reverse takeover genom vilket GLR:s aktier har noterats på Torontobörsen (TSX Venture, ”GLDL”). GLR fokuserar på förvärv av guldprojekt med exceptionell exploateringspotential i de främsta guldproducerande regionerna i Sverige, och innehar för närvarande en portfölj om fem undersökningstillstånd för guldfyndigheter i norra och mellersta Sverige. Transaktionen har involverat bl.a. legal opinions angående den svenska affärsverksamheten.

Foyens team leddes av delägarna Peter Dyer och Pia Pehrson.

Peter Dyer, advokat och delägare på Foyen
073-322 84 29, peter.dyer@foyen.se

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 95 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.